ANALYSE

Vi lytter, registrerer og analyserer funktioner, tilgængelighed, behov, ønsker, lys og lyd, potentialer, mangler, bevægelsesmønstre, krav, tilstand, atmosfære, dynamik, identitet og ikke mindst det der kan genanvendes og transformeres.

Vi udarbejder og fremlægger materialer, der afbilder og opsummerer det kortlagte for jer.

SPACEPLANNING

Vi  skitserer og tester nye krav og muligheder – bl.a. placering af de forskellige funktioner og særlige oplevelser af jeres lokaler.

Der arbejdes tit med afdækning af ny bygnings- og rumstrukturer.

En vigtig del af spaceplanning-fasen er, at udarbejde flere forslag og handlingsplaner.

Allerede i denne fase sikrer vi og  ivaretager de krav som myndighederne vil stille på et senere tidspunkt.

DESIGN

Vi skaber rumlige oplevelser og udtryk for virksomhedskultur og -identitet. Vi fremlægger møblement, grafik, lys m.m.

Til stemnings-afbildning opsætter vi moodboards med referencer, farver, grafik og materialeprøver.

Der dannes et solidt beslutningsgrundlag for jer, så I med sikkerhed kan træffe den rette beslutning omkring jeres fremtidige fysiske rammer, virksomhedskultur og -identitet.

PROJEKTERING

Vi specificerer alt inventar og tilbehør, vælger materialer, farver og grafik.

Med afsæt i designforslag, jeres økonomi og tidshorisont udarbejder vi detaljerede tegninger og beskrivelser.

Sammen med jer laver vi en detaljeret udførselstidsplan til implementering.

Dette danner solidt grundlag for udbud, produktion og indkøb.

 RÅDGIVNING

Det bedste resultat kan opnås, hvis projektet ikke skifter hænder: vi kan tilbyde at stå for udbud, indkøb, kontrahering og udførelse iht. aftale.

Vi vil gerne hjælpe jer med at finde de mest egnede fagfolk til implementering og ombygning – vi sikrer overlevering af et afstemt, gennemført og indflytningsklar projekt til jer.

Vi hjælper også med 1-års og 5-års gennemgang og evaluering.

Vi tilpasser ydelser og omfang specifikt til jeres projekt med hensyn til jeres behov og økonomi.

 PRISER

Ét idémøde + 1 skitse  

Spaceplanning, 3 skitser + sparring

Workshop – planskitse, farver, materialer

Moodboard med skitser og referencer 

Materiale- / produktliste

Tids-/ udførelsesplan

Visualisering i 3D

Model

Vedligeholdelses- og renoveringsvejledning

Overslag byggeomkostninger

3 600,-

14 600,-

5 200,-

8 400,-

16 600,-

8 600,-

18 000,-

36 400,-

16 400,-

12 400,-

Priser er angivet inkl moms for de mest efterspurgte ydelser og er vejledende for projekter op til 210 m²

Analyse / spacescreening + registrering   

Skitseprojekt, Idéoplæg

Hovedprojekt

Udbudsmateriale

Kontrahering inkl. granskning

Myndighedsprojekt

Færdigmelding med ibrugtagning

Rådgivning på medgået tid

      

18 400,-

24 200,-

34 400,-

74 000,-

34 600,-

28 600,-

24 200,-

850,-/time

PROJEKTFORLØB

1

2

3

4

5

6

7

8

 Afdækning af
ØNSKER – BEHOV – KRAV
samt overordnede undersøgelser af
stedet – placering – lovbestemmelser
evt. uforpligtende møde, besigtigelse.

I modtager fra os et
TILBUD
beskrivende arkitektydelser med honorar,
anbefalinger om projektomfang og tidsestimat

Vi tegner det første
IDÉOPLÆG
rumdisponering, formgivning og
stemnings afbildning –
materiale-, farve- og overfladevalg
definering af nøgleelementer.

MYNDIGHEDSPROJEKT
ansøgning om byggetilladelse –
grundlæggende dokumentation af byggeri,
projektbeskrivelse, tekstede tegninger m.m

HOVEDPROJEKT
der tegnes målfaste, tekstede tegninger
der laves bygningsdelsbeskrivelser, tegnes detaljer,  produkter og specialinventar specificeres

UDBUD
indhentning pristilbud hos 3-4 entreprenører til udførelse.Projektgranskning
samt kontrahering

BYGGEFASE
vi laver byggetilsyn bl.a for at sikre kvaliteten,
og at idé udføres efter hensigten. Gennem hele proceses bliver der dokumenteret opbygning af de forskellige bygnings-/ inventardele. Byggefasen afsluttes med fælles gennemgang af projektet.

FÆRDIGMELDING
med dokumentation af byggeforløb m.m
Der skal udstedes ibrugtagningstilladelse inden
I kan flytte ind!